Vremenska napoved
Ajdovšcina

ŽUPNIJA ČRNIČE
Črniče 90
5262 Črniče
(05) 366 60 36; 368 80 20

Vedno aktualno

Prijava

Župnija Kamnje in Črniče

Sad Duha pa je: ljubezen, veselje, mir, potrpežljivost, blágost, dobrotljívost, zvestoba, krotkost, samoobvladanje. Zoper te stvari ni postave. Tisti, ki pripadajo Kristusu Jezusu, so križali svoje meso s strastmi in poželenji vred. Če živimo po Duhu, tudi delajmo po Duhu.
Gal 5,22–25

Odlomki Božje besede na nedeljo Svete Trojice:
1. berilo: 5 Mz 4, 32–34.39–40
2. berilo: Rim 8,14–17
evangelij: Mt 28,16–20

 

 

 

 

Stolp do neba

Neki človek se je zaljubil v slavno nemško pevko in plesalko Henriette Sonntag, ki se mu je zdela vzor popolne lepote. Nekega dne mu je prijatelj dejal: »Ali nisi opazil, da ima eno oko manjše od drugega?« Občudovalec je odgovoril: »Ni res. Eno oko ima večje od drugega!«

Ljubezen naredi, da drugega vidimo drugače. Šele potem, ko ga lahko drugače vidimo, lahko do njega postanemo drugačni. Te zmožnosti pa sami nimamo. Ljubezen ni iz nas. Dana nam je. V nasprotju z živalmi smo ljudje ustvarjeni, da bi bili »prevodni«. Nekdo jo sprejema in daje naprej, drugi ostaja zaprt. Če je že v naravnem življenju tako, koliko bolj je to odločilno za vernika. Tu se pokaže delovanje Svetega Duha. Duhovno življenje je v tem, da si prevoden.

Resnično duhovni človek se ne trudi več le iz sebe, da bi bil miren, vesel, potrpežljiv … Dokler se samo trudiš, drugega še vedno vidiš le od zunaj. In še vedno te bo na njem motilo mnogo stvari. Prej ali slej, ko bo ranjen tvoj jaz, se boš vanje obregnil. »Sad Duha pa je: ljubezen, veselje, mir, potrpežljivost, blágost, dobrotljívost, zvestoba …«

Duhovno življenje kristjana, vrednost njegove molitve, se pokaže v njegovih odnosih do drugega. To so binkošti. Tam se je razodel Sveti Duh in tam se je začela Cerkev. Sveti Duh nam lahko razodene drugega, zato nam samo on lahko razodene Boga. Cerkev je stavba, v kateri je pomemben drugi. Na binkošti se je začel zidati nov stolp.

Poznamo svetopisemsko pripoved o babilonskem stolpu. Običajno mislimo, da so ta stolp zidali brezbožniki, ki so hoteli izzivati Boga. Pa ni bilo tako. Zidarji so bili pobožni možje in zidali so eno od svetišč v nadstropjih, katerih ruševine lahko še vidimo v Mezopotamiji. Toda hoteli so »si narediti ime«. Niso zidali, da bi se slavilo Božje ime. Skrbelo jih je za njihovo lastno. Sad njihovega početja: govorili so en sam jezik, vendar se niso več razumeli.

Na binkošti se zgodi nekaj drugega. Govorijo vsak svoj jezik, in vendar se med seboj razumejo. Apostoli so začeli graditi drugačen »stolp do neba«. Toda preden so prejeli Svetega Duha, pred binkoštmi, so tudi apostoli kljub trudu bolj iskali, kako bi si naredili ime. Zato so pogosto razpravljali, kateri izmed njih je večji, kateri bo zasedel katero mesto v nebesih …

In skozi vse to moramo tudi mi. Dokler nas Sveti Duh ne iztrga is središča, ne moremo zidati »stolpa do neba«. »Če živimo po Duhu, tudi delajmo po Duhu,« pribije apostol Pavel. Vedel je za prepire med kristjani v prvih skupnostih. Živeti po mesu in ne po Duhu torej pomeni živeti iz sebe, v na videz pobožni vnemi, da da bi rešili sebe. Lahko si še tako izdelan in popoln, vendar nimaš Duha, dokler ne postaneš prevoden. Sad Svetega Duha je bil, da se apostoli niso več bali zase. Tudi ti pusti, da te Sveti Duh reši tebe samega.

župnik

 

 

Arhiv oznanil ...

Z Marijo deli vse, tudi križ, kot Jezus.

sv. mati Terezija   vir...

Povečaj

Kako k spovedi, zakaj k spovedi

8. 12. 2013

PRIPRAVA NA SPOVED (nadaljevanje)
Zadnjič sem v pripravi na spoved poudaril, da se v zakramentu združi Božje življenje s človeškim življenje,. Ko čakam v vrsti pred spovednico, je pomembna vera v to, kar mi želi Bog podariti
Pogosto sebe presojam po tem, kakršnega bi se hotel videti sam, kakršnega me vidijo drugi, kakršnega mislim, da me hoče videti Bog. To je zgolj psihološko spraševanje.
Pred spovedjo se mi ni treba primerjati. Treba se je odpreti Drugemu, osebnemu Bogu. On že ve, kaj želi z mano narediti. Potrebuje pa moje priznanje, moj pogovor z njim o tem, kar se mi dogaja.
V nas se počasi kopičijo slabe navade, vsakodnevna potlačena jeza, mnoge izrečene besede, ki jih ne morem vzeti nazaj ... Vse to lahko pustim ležati kot usedlino ali pa skušam slabe navade vedno popravljati sam. Spremembe ni, ker ne verjamem v Božjo moč. Ne bom se spremenil zaradi trdnega sklepa. Spremenil se bom, ko bom začel svoje grešne navade živeti z Bogom. To je cilj zakramenta spovedi. Trdni sklep je samo znamenje moje ljubezni do Boga, znamenje, da se res kesam.
Otrok reče, da »ne bo več« zato, ker ima rad očeta. Ko imaš nekoga rad, se ne bremeniš vnaprej in ne preračunavaš, kako boš lahko to tudi izpolnil.
Problem spovedi je torej predvsem »problem« ljubezni. Nobenega odnosa ni, če ni ljubezni. Če ni odnosa, ni kesanja, je le nalaganje krivde.

1. 12. 2013
PRIPRAVA NA SPOVED
Advent hitro mine. Mislimo tudi na zakrament, ki želi v nas vrniti Božje življenje.
Hvala Bogu je med nami še živa zavest in navada, da pred božičem poskrbim za dobro spoved. Vsebina tega zakramenta se je v krščanski Evropi izvotlila in kmalu se nam zgodi, da ne vidimo več smisla, zakaj bi šli k spovedi, »saj je vedno isto«.
Bolj kot delitev receptov bi rad vzbudil željo in poglobitev vere v delovanje tega zakramenta.

Kako naj se pripravim?
Gotovo z resnim spraševanjem vesti. Vendar se je treba na začetku predvsem vprašati, kaj je resnični namen spovedi.
Kaj je več, da mi Bog greh »odvzame« ali da vstopi vanj? Kristus ni prišel samo zato, da bi svet postal boljši. Prišel je, da bi ta padli svet spet spravil z Očetom. Boljši svet je posledica tega novega odnosa in nove ljubezni v njem.
Prav tako prihaja po zakramentu spovedi. In ne samo zato, da bi jaz postal boljši. To delajo vse religije tega sveta. Prihaja, da moje padce spravi v Očetovo ljubezen. Namen spovedi je torej, da me moje grešne navade zopet bolj povežejo z Bogom.
Zato se na spoved pripravim tako, da priznam greh in tako pustim, da vstopi in me sreča On. Iz lastnega greha naredim priložnost. Vsak zakrament je združitev božjega s človeškim, nevidnega z vidnim. V ospredju priprave na spoved torej ni moje razčlenjevanje, ampak vera, s katero se najprej odprem Bogu.

4.12.2011
Kako k sveti spovedi?

Tudi sveta spoved je bogoslužno, ne zgolj zasebno dejanje. Tukaj nastopa moč Cerkve in ni vse odvisno le od razpoloženja spovedanca in spovednika.

TEMELJNA ODLOČITEV:
ne odlašajmo na zadnje dni. Če bi radi spoved opravili v miru, se odločimo za kraj ali čas, ki nam bolj ustreza. Ko smo se resno odločili in nam spoved ni le opravljena dolžnost ali navada, je narejeno skoraj vse. Ostane le še  »izvedba«.

PRIPRAVA:
Vedno začnemo z osebnim pogovorom z Bogom, in ne najprej z brskanjem po spominu. Prosimo ga, naj  vstopi v naše najbolj trdovratne grešne navade.
Potem pomislimo, kaj nas najbolj ovira, kaj zadržuje, ko bi radi šli naprej. Kateri greh nas je od zadnje spovedi držal najbolj zvezane. Vsak človek ima nek trn, ki ga zaboli, zaustavlja... Prav ta trn je milost. Prav ta trn želi Kristus uporabiti, da te še bolj naveže nase, da te globlje spravi v odnos s seboj.
Marsikdo si stvari zapiše. To ninič narobe. »Plonk listki« pri spovedi ne le niso prepovedani, temveč so celo zaželeni: Nekatermi topomaga, nekaterim seveda ne.

BISTVO ZAKRAMENTA SPOVEDI
je v tem, da te Bog prav prek tvojega greha še bolj poveže s seboj. Bistvo zakramenta ni samo v tem, da ti "odstrani" ali "opere" greh. Je veliko več. On želi vstopiti v tvoj greh in v tvoja "prekletstva", ki se ti ponavljajo. Še več: odpuščeni greh postane "hrana" zatvoj odnos z Bogom. Večkrat padaam, večkrat grem po odpuščanje, bolj se lahko spoprijatelim z Bogom.
Če se, nasprotno, trudim sam, sem sicer boljši, vendar lahko vedno bolj daleč od Boga.

VRSTNI RED DUHOVNEGA ŽIVLJENJA:
Prav redna spoved me počasi nauči zelo pomembne izkušnje v duhovnem življenju. Treba se je resno vprašati, kaj je moj cilj: ali to, da sem vedno boljši, celo idealen, ali to, da sem vedno bolj povezan z Bogom? Moje moralno napredovanje je lahko sad odnosa, ne pa najprej sredstvo za moj odnos z Bogom.
Vrstni red je za duhovno življenje zelo pomemben. »Nisem namreč prišel klicat pravičnih, ampak grešnike« (Mt 9,13). »Sin človekov je namreč prišel iskat in rešit, kar je izgubljeno« (Lk 19,10).

SPOVED: Na začetku se glasno pokrižamo. Ohranjajmo lepo navado, značilno za Vipavsko, da se na začetku predstavimo (sem mož, žena, mati, fant, dekle ..., star(a)...
Povemo pribl. čas od zadnje spovedi.
Povemo, kakor smo se pripravili. Če kaj pozabimo, se ne vznemirjamo.
Ko končamo, to nakažemo, da spovednik ve in ne čaka.
Kdor ima težave s sluhom, naj spovednika opozori, da bo bolj pozoren.Zapomnimo si pokoro in zmolimo kesanje, lahko tudi s svojimi besedami, vendar ne le zase, ampak tako, da besede »javno« izgovarjamo.
Ko  duhovnik da odvezo, se tiho pokrižamo.
Najlepši sklep spovedi je, če na duhovnikove besede: »Bog ti je grehe odpustil, pojdi v miru,« odgovorimo: »Bogu hvala.«

POKORA je znamenje, molitev ali dobro delo, da smo se res odločili.
Pred spovedjo je pomembno, da se odločimo in potrudimo. Pri tem smo sami. Po spovedi pa ne ostajamo več le pri sebi, z nami je On.

Narobe je, če po spovedi gledamo samo na to, da bomo čim dlje ostali »čisti«. S tem le kažemo, da je še vedno vsa pozornost na naši človeški volji, na odnos z Njim pa smo pozabili.

Izgubljeni mlajši sin se je vrnil in začel znova zaradi odnosa, ne zaradi vaje ali trdnega sklepa. V sebi je oživil Očetovo ljubezen. Naredimo to tudi mi.

11.12.2011
Spraševanju vesti
To je samo nekaj natresenih vprašanj za pomoč pri spraševanju vesti. Nikakor ne zajemajo celote. Pri tem je bolj kot zunanje merilo pomemben odnos. Vprašanja naj bodo le pomoč in ne šablona!
• Kaj je moj »trn«, kaj me najbolj zadržuje, ko bi v življenju rad šel naprej?
• Kako je z mojo vero? S čim jo hranim? Kaj sem za svojo vero v zadnjih mesecih konkretnega naredil?
• Ali se zanašam samo nase in se imam za nenadomestljivega, ali hočem vse narediti sam?
• Ali je moja molitev pogovor, ali sploh redno molim?
• Sem že odpustil vsem ali še gojim kakšno zamero? Sem odpustil sebi, staršem, drugim?
• Koliko časa zapravim pred televizijo, računalnikom? S čim napolnjujem posodo svojega časa?
• Velko greha se porodi z jezikom. Kako je z mojo besedo, govorjenjem? Sem širil govorice, nisem znal molčati? Sem z besedo ranil ženo (moža), otroka, starše  …?
• Ali je nedeljska maša zame odločitev ali le navada, ki jo morda opravim zaradi drugih ali iz strahu pred slabo vestjo?
• Nikogar še nisem ubil, morda sem ubijal drugače, s posmehovanjem, z besedo, s poželjivostjo, z zlorabljanjem čustev …
• Sem širil nezadovoljstvo, zagrenjenost, sem postal nergač? Sem širil nenehno ukvarjanje s slabostmi drugih?
• Ali spoštujem svoje telo, tempelj Svetega Duha? Se vdajam sprevrženim ponudbam na internetu in televiziji?
• Sem bil nezvest v zakonu, sem morda začel iskati čustveno tolažbo drugje?
• Sem opuščal poslušanje in pogovor s sozakoncem, z otrokom?
• Ali sem navezan na denar, na obleko, sem postal suženj hrane in pijače?
• Znam videti trpljenje bližnjega, njegovo žalost in zapuščenost?
• Ali sem za resnico pripravljen tudi kaj pretrpeti?
• Ali sem pripravljen pomagati tistim, ki so v stiski?
• Znam videti Boga v vsem, kar je lepega in dobrega na svetu?
• Ali sem pogumen kristjan? Ali se sramujem svoje vere? Se v svojem okolju postavim za pravico in poštenost?

Kot zanimivost in spodbuda še vprašanja, ki so jih staršem napisali birmanci (ne naši), tako kot jih sami vidijo:
Ali se vam zdi, da ste otroka dobro pripravili na življenje?
Ali znate sprejeti težave, ali se jim raje izognete?
Ali se v težkih trenutkih vedno obrnete na Boga?
Ste potrpežljivi  in spoštujete otrokovo mnenje in njegove želje?
Ali ste iskreni in zaupljivi do svojih otrok in ostalih ljudi?
Kdaj ste nazadnje skupaj z družino molili in brali odlomke iz Svetega pisma?
Ste dober zgled otroku za reden obisk svete maše?
Ali mislite, da je vaš otrok na pravi poti, da postane samostojen kristjan?
Kdaj ste se zadnjič pogovorili s svojim otrokom?
Ali se resnično kesate svojih grehov? Ali se redno spoveste svojih grehov?
Ali v svojem življenju upoštevate božje zapovedi? Ali redno molite k Bogu?
Ali birmance spodbujate k obiskovanju svete maše? Ali prejemate sveto Rešnje telo?
Ali zvečer redno molite k Jezusu, se mu za kaj zahvalite in ga česa prosite?
Kaj mislite, ali ste nam dobri vzorniki?
Ali res verujete v Boga? Ali bi nas sprejeli, tudi če bi bili drugačni
od drugih otrok?
Ali ste že kdaj pomislili, da vam je žal, da imate otroke?
Ali ste vedno dober zgled svojim otrokom?
Ali spoštujete otrokovo osebnost?